Cesta CEO Bonami Pavla Vopařila

Pavel Vopařil se po více než po roce zkušeností s e-shopem Bonami stává jeho CEO. S jeho mateřskou lodí, investiční skupinou Miton spolupracuje už několik let a s sebou přináší zkušenosti z vydavatelství Economia, portálu Centrum.cz či poradenské společnosti McKinsey. V inspirativním světě nábytku a bytového dekoru se mu zalíbilo a my jsme ho vyzpovídali, jak vidí budoucnost Bonami.

0

Pavle, jak jsi se dostal do Bonami?

S lidmi z Mitonu jsem se znal skoro 10 let, když mě v roce 2016 přizvali, abych se podílel na prodeji Slevomatu. Ten dopadl velmi úspěšně a otevřel nám dveře k další spolupráci. Společně jsme si sedli po lidské i pracovní stránce, a tak jsme se domluvili, že se stanu tzv. Venture partnerem. To znamená, že jsem v rámci Mitonu investoval peníze do určitých projektů, které jsem i akcionářsky spravoval. Jedním z nich bylo právě Bonami.

Původně jsem chtěl v Bonami trávit tak dva až tři dny v týdnu, ale práce mě pohltila natolik, že jsem tam nakonec chodil téměř každý den. Od poloviny roku 2018 jsem pomáhal tehdejšímu CEO Davidovi Šiškovi s nastavením firmy a operativou. Hodně jsme přemýšleli, jak Bonami dále směřovat a když se David rozhodl pro profesní změnu, domluvili jsme se, že jeho roli převezmu já. Po více než roce zkušeností v Bonami jsem si byl jistý, že je to pro mě ten správný projekt. To, co začalo jako investiční projekt, se nakonec stalo mojí srdcovkou.

Říkáš, že si Bonami získalo tvé srdce. Co tě na něm tolik baví?

Je to dobrý trh, obrovské hřiště s v podstatě neomezenými možnostmi. Cítím tu potenciál udělat něco velkého. Navíc jsem se za svůj profesní život nesetkal s tak otevřenou a tvůrčí atmosférou. Bonami nyní vstupuje do etapy, kdy se budeme snažit plně využít potenciál trhu i firmy jako takové. A na to se velmi těším a beru to jako výzvu pro Bonami i sám pro sebe.

V jaké fázi se Bonami nachází nyní?

Pojďme si to říct od začátku. Bonami vyrostlo na tzv. nákupním klubu. To znamená na krátkodobých flash-sale kampaních. Ty lidem přinesly zajímavé a designové kousky, které byly na trhu unikátní a k mání jen po omezenou dobu. Pro začátek skvělý, ale mělo to svoje limity růstu. Proto Bonami přidalo vedle krátkodobých inspirativních kampaní i katalog výrobků, které má ve stálé nabídce a nyní čím dál více produktů naleznou naši zákazníci i skladem. To je něco, v čem plánujeme pokračovat, jen s větším podílem věcí na skladě. Vedle toho musíme neustále zkvalitňovat a zlepšovat svůj sortiment a s tím související služby. Chceme zůstat zdrojem inspirace a rad pro naše zákazníky, jak si zkrášlit bydlení a taky být prvními, kteří se jim v tomhle odvětví vybaví. To udělá Bonami silným hráčem.

Bude se Bonami víc přibližovat klasickému e-shopu?

Přibližovat ano, ale nehodláme být dalším tuctovým e-shopem. Chceme být lidem průvodci na jejich cestě za lepším bydlením. Prvek každodenní inspirace u nás bude vždy velmi silný a budeme na něm stavět. Není naším cílem jen lidem ukazovat výběr produktů, ale pomoct jim zařídit každou místnost v jejich domě i bytě, a to v nejrůznějších stylech.

Jaké kroky pro to budete podnikat?

Máme pár restů, které musíme rychle dohnat. Vedle vylepšení e-shopu jako takového se musíme zaměřit na procesy uvnitř logistiky a provozu celkově. To nemáme úplně dobře zvládnuté. Klíčovou prioritou je ale naučit se dobře pracovat se sortimentem z pohledu koncového zákazníka a nabídnout mu pestrou a širokou škálu produktů ve struktuře, cenových úrovních, stylech a kvalitě, které od nás chce. Hodně teď přemýšlíme nad tím, jaký sortiment budeme na Bonami nabízet. Chceme se také zákazníkům dostat blíž. V září otevíráme první výdejnu zboží u našeho skladu v Jenči a přemýšlíme o vlastní dopravě pro nadrozměrné produkty v Praze. Stále budeme primárně cílit na naše existující trhy, ale možná přidáme další jeden až dva. Momentálně to však není naše priorita.